Φανέλες από χρυσάφι

Οι πηγές εσόδων για μια ποδοσφαιρική ομάδα είναι πολύ συγκεκριμένες. Την τελευταία 15ετία όμως, μέσα από μια συνεχής αναζήτηση και εξέλιξη των δικαιωμάτων των συλλόγων (ειδικά στην Ευρώπη) η χορηγία στη φανέλα εξελίχθηκε σε ένα σημαντικό όπλο διαπραγμάτευσης. Στην συνέχεια θα δούμε τα συνολικά έσοδα από την διαφήμιση στη φανέλα στα έξι κορυφαία πρωταθλήματα της Ευρώπης από το 2000-01 ως και το 2010-11. Στον πίνακα (2) θα δούμε τις ομάδες με τις μεγαλύτερες χορηγίες στη φανέλα για το έτος 2010-11 ενώ στον πίνακα (3) θα δούμε τα συνολικά έσοδα από τις χορηγίες φανέλας στα κορυφαία πρωταθλήματα.

Σεζόν                           Έσοδα
2000-01                 234.600.000 εκ. ευρώ
2001-02                292.200.000 εκ. ευρώ
2002-03                322.000.000 εκ. ευρώ
2003-04                320.600.000 εκ. ευρώ
2004-05                333.100.000 εκ. ευρώ
2005-06                342.900.000 εκ. ευρώ
2006-07                366.300.000 εκ. ευρώ
2007-08                405.300.000 εκ. ευρώ
2008-09                393.200.000 εκ. ευρώ
2009-10                395.500.000 εκ. ευρώ
2010-11                470.700.000 εκ. ευρώ



Πίνακας 2.

1.       Μάντσεστερ Γ.     AON                       23.600.000 εκ. ευρώ
2.       Λίβερπουλ           Standard Ch.          23.600.000 εκ. ευρώ
3.       Ρεάλ Μ.               bwin                      23.000.000 εκ. ευρώ
4.       Μπάγερν Μ.         Deutsche Telekom  22.000.000 εκ. ευρώ
5.       Τσέλσι                 Samsung                16.300.000 εκ. ευρώ


Πίνακας 3.

1. Αγγλία            128.000.000 εκ. ευρώ
2. Γερμανία         118.500.000 εκ. ευρώ
3. Ιταλία              65.900.000 εκ. ευρώ
4. Γαλλία             58.800.000 εκ. ευρώ
5. Ισπανία            57.500.000 εκ. ευρώ

6. Ολλανδία         42.000.000 εκ. ευρώ

Σχόλια