Η (υπερ)αξία της πρώτης θέσης

Ο κάτοχος της πρώτης θέσης κάθε Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, αποκτά το πρεστίζ , τη δόξα αλλά και την υστεροφημία. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό όταν έχει τη δυνατότητα, να κάνει το όνομα του γνωστό παίζοντας με τους καλύτερους της Ευρώπης. Όλη αυτή η δημοσιότητα αποφέρει τα απαιτούμενα κεφάλαια για την επιβίωση, την συντήρηση και άλλοτε την ανάπτυξη ενός ποδοσφαιρικού club. Κύριος μεταφραστής αυτής της δημοσιότητας σε κονδύλια είναι το λεγόμενο Market pool. Αυτό δεν είναι τίποτε άλλο παρά η σύναψη (μεταξύ της εκάστοτε πρωταθλήτριας ομάδας αλλά και ενός ή περισσοτέρων  τηλεοπτικών σταθμών) συμφωνίας για την δημιουργία τηλεοπτικού συμβολαίου. Βεβαίως τα έσοδα των ομάδων δεν περιορίζονται μόνο στο Market pool. Μόνο η παρουσία των ομάδων στην κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση αποφέρει χρήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα συνολικά κέρδη για τον πρωταθλητή Ελλάδας τη σεζόν 2011-2012 τα οποία ανήλθαν στα 24.500.000εκ. ευρώ. Από τα οποία τα 14.844.000 εκ. ευρώ προέρχονταν από το Market pool. Τα υπόλοιπα 9.600.000 εκ. ευρώ ήταν απόρροια των εμφανίσεων στους ομίλους.

Σχόλια